BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Wednesday, January 19, 2011

Baru saya tau filem tamil kelakar juge~

Salam..
Anda peminat capati? Roti nan? Atau makanan beralaskan daun pisang?
Kalu anda kate anda hardcore terhadap makanan-makanan ini, sejauh manakah kehebatan atau betapa luasnye pengetahuan anda terhadap perayaan2 yang mesti wajib ade hidangan penuh kas2 ini?

Haa~~
Xtau lar tu kan.. tau makan jer.. buruk lantak~
Dikala rakyat Malaysia yang penih semngat satu Malaysia kalu bab2 di beri cuti masih berselimut di rumah, saya yang hebat ni da berada di cyberjaya untuk membanting tulang
Di sebabkan saya melayan user2 yakni terdiri daripada doktor2 dan misi2 wargenagara Singapore, tiada cuti untuk perayaan thaipusam. Tamil adelah kaum minority kat singapore, so xde cutilah saya. Ok yang ni saya google~ bile tiada cuti dan berada di opis mmg busan, saya google lar ape itu thaipusam..


Thaipusam ni di sambut oleh mereka2 yang beragama hindu meraikan bulan thai dan pusam.. pusam ye bukan pusat..
Walaupun nama bulan nye adelah thai, tidak bermakne mereka menymbutnye dengan makan tomyam atau pergi ke ekspo Thailand sebagai aktiviti.. bukan2.. jgn salah paham..

Perayan ni untuk mmperingati peristiwa di mana Parvati mencucuk2 atau buatkan spear dekat Murugan sebagai sumber kekuatan untuk Murugan melawan syaitan atau watak jahat lar kalu dalam cite Tamil bernama Soorapadman.. Walaupon nama die nak dekat2 Spiderman, tp die tetap org jahat.. Kebanyakan org salah faham bile diorang ingat sambutan ni adelah sempena harijadi Murugan.. sebab besday Murugan jatuh pada bulan yang sama.. kesian Murugan..time besday orang patutnye buat besday party ke ape, tapi die kene lawan Soorapadman.. Murugan ni adelah God Of War Tamil.. Saya x berapa pasti sama ada watak Murugan ni same x dengan watak utama dalam game God Of War tu.. nanti saya tanye Rusman.. kalu die pon xtau.. memang die x ckup stone ngan kas2 dan juge GOW..haha

Ok tu jer lar kot yang saya larat menaip untuk harini..


p/s: Roti nan xde hari ni.. sebab café tutup.. sempena thaipusam patut ade nan and capati!
Spear=kavadi=Thaipusam

muke innocent Britney spears sebelom di kavadikan~

1 comments:

xeropentium said...

la...tak cuti ke....syg sungguh...